Відкриті торги

Відкриті торги

Незважаючи на те, що Законодавство про публічні закупівлі не визначає закінчення строку для оформлення угоди за підсумками операції переговорної закупівлі, за фактом остаточним днем для постановки підписів буде 35 або 20 день календаря з дня оголошення повідомлення про бажання підписати таку угоду. Якщо цього не станеться, замовник зобов’язаний анулювати переговорну операцію із закупівлі. 

Відповідальні за здійснення публічних закупівель 

Для формування та здійснення процесів закупівель замовник організує комітет тендеру (комітети) або закріплює уповноважену особу (осіб). Тут необхідно керуватися приблизним нормативним документом про комітет тендеру або уповноваженою особою (особами), який затверджено наказом Міністерства економічного розвитку .

Особа (особи) наділені повноваженнями проводить свою роботу ґрунтуючись на підписаній із замовником трудовій угоді (контракту) або розташуванні замовника. Замовник вільний впровадити в штатний розпис одиницю на «зайняття посади з публічних закупівель» і встановити людину, яка і займатиме цю посаду, яка відповідає за оголошення та здійснення процедур закупівлі. Тобто — особою, наділеною повноваженнями щодо публічних закупівель. Голова, секретар та інші члени комітету тендеру, особи, наділені повноваженнями мають право пройти курси з питань оголошення та проведення закупівель. 

Особливості відкритих закупівель

Відкриті закупівлі через електронні портали з акредитацією платформ держзакупівель Прозорро.Продажі є по суті центральною Базою даних і об’єднаними з нею торговими майданчиками. Насправді це ресурси, на яких державні замовники публікують оголошення про те, що їм потрібно закупити. 

Електронний майданчик — це комплекс, який здійснює діяльність у всесвітній мережі, є часткою системи електронних закупівель та працює для забезпечення замовникам реєстрації та безкоштовного користування майданчиками системи інтернет-закупівель з обміном відомостями про хід закупівлі товарів в автоматичному режимі на інтернет-майданчиках. З цієї причини розпочати роботу в електронній платформі публічних закупівель замовник зможе лише через майданчики авторизації системи, пройшовши реєстрацію на одному з них. 

Замовнику необхідно розуміти — якого сервісу авторизації він не вибрав для свого оголошення закупівлі, після того, як він оголосить його, відомості потрапляють до центральної Базою даних Прозорро і поширюється на всі майданчики. Тобто сформоване оголошення про закупівлю на одному авторизованому сервісі відразу розміщується на всіх майданчиках, що входять до платформи Прозорро.

Так, відомості про опубліковані аукціони ідентичні на всіх авторизованих сервісах. З цієї причини замовник вільний вибирати для проведення реєстрації один, а якщо хоче і кілька майданчиків, йому зручних у використанні, функціональності тощо.

Кожен постачальник здатний пройти реєстрацію на цифровому майданчику, щоб брати участь в опублікованих торгах та запропонувати свій товар та свою вартість. І не лише запропонувати, а й знизити вартість у процесі зворотного аукціону, щоб залишити конкурентів за і стати переможцем торгів. Будь-який цифровий майданчик має свій регламент роботи. 

Для використання всіх функцій цифрового майданчика за оголошенням закупівлі, учаснику необхідно безкоштовно зареєструватися. Можливість входу в приховану частину цифрового майданчика та профіль користувача мають право лише особи, які пройшли реєстрацію, тобто інформація про які підтвердилася оператором. 

До речі, кожен бажаючий має право вести спостереження за статистикою аукціонів. Це можна зробити на домені Української енергетичної біржі https://sale.ueex.com.ua/ru/news/kupyty-zemlyu-na-aukcioni-elektronnogo-majdanchyka-tov-ueb. Тут, можна знайти відомості про те:

  • скільки тендерів у платформі; 
  • яка економія коштів; 
  • хто із замовників присутній у системі; які закупівлі виробляють; 
  • який статус у закупівлі (термін уточнень, самого торгу, очікування заявок, заявки переглянуті, анульована закупівля, закінчена, не відбулася, кваліфікація особи чи організації переможця); 
  • хто з користувачів бере участь у закупівлях та в яких докладно; 
  • скільки заявок подано; 
  • хто із учасників з’явився переможцем у тендері; 
  • з ким замовник оформив угоду-договір за підсумками цієї закупівлі і т. п. 

5 ступенів для початку співпраці з системою Прозорро 

  1. Ступень 1. Виберіть цифровий майданчик для того, щоб зареєструватися в системі ПроЗорро
  2. Ступень 2. Пройдіть реєстрацію на одному з сервісів.
  3. Ступень 3. Опублікуйте повідомлення про закупівлю.
  4. Ступінь 4. Дочекайтеся заявок, а далі підсумків аукціону.
  5. Ступень 5. Здійснити кваліфікацію переможця та оформіть договір.